DANSK DESIGN - DANSK HÅNDVÆRK
UDDANNEDE GULDSMEDE
ÆDLE MATERIALER
FAGLIG VIDEN - FAGLIG KVALITET

Handelsbetingelser

1. KØB I WEBSHOPPEN

Når du bestiller via vores webshop www.mytalisman.dk bekræfter du at du er over 18 år og myndig.

 

Priser og betaling

Alle opgivne priser er i danske kroner (DKK) og er inkl. moms, p.t. 25%.

Den gældende pris for dit køb er den, som på tidspunktet for bestillingen er angivet på pågældende varenummer i webshoppen. Vi forbeholder os ret til at ændre priser i webshoppen med øjeblikkelig virkning.

 

Betalingsmetoder

Vi modtager betaling med: Dankort, Visa, Visa Electron, Eurocard/Mastercard, Google Pay og Apple Pay.

Beløbet trækkes først på din konto, når varerne afsendes fra My Talisman.

Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Reparationer og specialbestillinger

Kundens eget indleverede guld stemples efter laveste lødighed efter forarbejdning i henhold til "lov om kontrol med arbejder af ædle metaller m.v.".

Der vil under reparationer eller anden arbejde, hvor vi genbruger din(e) egne ædelstene, perler og andre materialer være risiko for brud, knæk og beskadigelser. Vi vil altid informere dig, skulle dette forekomme, men risikoen ved genbrugte materialer er på kundens eget ansvar.

Ved specialbestillinger kræves minimum halvdelen af den aftalte pris før arbejdet påbegyndes.

 

2. LEVERING

Da vi ikke kan garantere lokale udbringningsforhold, kan vi ikke med sikkerhed angive, hvornår varen leveres på den angivne adresse efter afsendelse.

Vi forsikrer alle forsendelser mod bortkomst og skade, mens de er i transit fra My Talisman til modtageradressen. Så snart forsendelsen er leveret på den aftalte adresse, ophører forsikringen. Hvis du har valgt at anvende ModtagerFlex med Postnord, er pakken forsikret, indtil pakken er leveret på det aftalte leveringssted.

Du kan bestille hele døgnet alle ugens dage, men vi håndterer bestillinger i hverdage mellem 08:00 og 16:00. Bestillinger modtaget senere end 16:00 vil blive håndteret den følgende hverdag.

Afsendelse sker inden for 2-5 hverdage efter modtagelse af ordren. Hvis produkterne ikke er på lager ved bestillingstidspunktet, forventes levering inden for 14 hverdage.

Specialbestillinger er der op mod 4 ugers leveringstid.

 

Hvis pakken er beskadiget ved levering

Hvis din pakke er beskadiget ved ankomst, anbefaler vi, at du laver en anmærkning om, at du har modtaget en skadet pakke, før du kvitterer for forsendelsen.

Hvis din vare er beskadiget ved levering, skal du omgående kontakte My Talisman via e-mail med dokumentation for beskadigelsen af både pakkeindpakning, samt indhold.

Så sender vi en ny vare magen til og en eventuel returlabel til den beskadiget vare. Vi beder om at varen pakkes forsvarligt ind under returforsendelse.

 

Kun levering i Danmark

Levering sker på den leveringsadresse, du har oplyst ved bestilling. My Talisman sørger for levering med PostNord Home, PostNord Collect eller GLS Pakkeshop efter kundens ønske.

Vi leverer kun til adresser i Danmark (ikke til Færøerne, Grønland eller udlandet).

 

Forsendelsesgebyr ved køb

Vi opkræver et gebyr for levering ved køb.

Gratis levering kan blive tilbudt i forbindelse med kampagner.

Forsendelsesgebyret vil fremgå af din faktura.

 

3. FORTRYDELSESRET OG OMBYTNING

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde dit køb indenfor 14 dage uden begrundelse. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter, varerne er modtaget.

For at gøre brug af fortrydelsesretten skal du meddele os pr. mail, at du ønsker at fortryde dit køb. 

Så sender vi en returlabel via e-mail.

Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du returnere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om, at du ønsker at fortryde købet.

Varen skal returneres ubrugt og pakket som du har modtaget den.

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på. Da varens emballage, herunder eksempelvis æsker til smykker, ure og andet, har betydning ved gensalg af varen, vil det udgøre en værdiforringelse, såfremt emballagen er beskadiget eller ikke sendes med retur.

Tilsvarende er det dit ansvar at varen er forsvarligt pakket under returforsendelse.

Du kan ikke fortryde køb af produkter, som er designet og tilpasset specifikt til dig.

Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

 

Tilbagebetaling

Hvis du fortryder et køb, refunderer vi betalingen til din konto hurtigst muligt og senest 14 dage efter, vi har modtaget varerne retur. Hvis du returnerer hele din ordre, refunderer vi også det oprindelige fragtgebyr.

Refusion sker til den konto/ det kort, ordren er betalt fra.

 

Forsendelsesgebyr ved returnering

Bemærk at vi modregner et gebyr på 49 kroner på din kreditnota, med mindre du selv arrangerer og betaler returforsendelsen.

 

Ombytning

Du kan bytte dit køb i 14 dage efter modtagelsen. Du skal meddele os pr. mail at du ønsker at bytte varen, samt årsag og afsende varerne senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at bytte varen.

Så sender vi en returlabel via e-mail.

Varen skal returneres ubrugt og som du har modtaget den.

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på. Da varens emballage, herunder eksempelvis æsker til smykker, ure og andet, har betydning ved gensalg af varen, vil det udgøre en værdiforringelse, såfremt emballagen er beskadiget eller ikke sendes med retur.

Tilsvarende er det dit ansvar at varen er forsvarligt pakket under returforsendelse.

 

Tilbagebetaling ved ombytning

Vi refunderer det betalte beløb for den/de varer du gerne vil bytte og dermed sender retur.

Bemærk at du skal lægge en ny ordre på den vare du ønsker i stedet for.

Refusion sker til den konto/ det kort, ordren er betalt fra.

 

Forsendelsesgebyr ved returnering

Bemærk at vi modregner et gebyr på 49 kroner på din kreditnota, med mindre du selv arrangerer og betaler returforsendelsen.

 

4. REKLAMATION

Du har 2 års reklamationsret i tilfælde af mangler i overensstemmelse med Købelovens almindelige bestemmelser.

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes de rette henvendelse til:

info@mytalismanjewellery.com

skriv "Reklamation" i emnefeltet.

 

5. BESKYTTELSE AF PERSONOPLYSNINGER

My Talisman er underlagt regler om behandling af personoplysninger. My Talisman indsamler på forskellig vis oplysninger om dig i forbindelse med, at du anvender www.mytalismanjewellery.com. Du kan læse mere om vores behandling af personoplysninger i vores persondatapolitik.

 

6. COOKIES

Vi benytter cookies på vores webshop. En cookie er en lille tekstfil, der gemmes i din internetbrowser og registrerer dig som bruger. Læs mere om vores brug af cookies i vores cookiepolitik.

 

7. ÆNDRING AF BETINGELSERNE

Den hurtige udvikling af Internettet kan gøre ændringer i vores betingelser nødvendige. Vi forbeholder os derfor ret til at opdatere og ændre betingelserne. Når vi gør det, retter vi også datoen nederst i dokumentet.

 

8. KONTAKTOPLYSNINGER

Vi besvarer gerne dine spørgsmål. Kontakt os venligst på:

info@mytalismanjewellery.com

 

eller tlf. 91554737

 

---

Version 2.0 – 27. august 2024